CHI SIAMO

Il panorama delle città italiane continua ad essere asfissiato dalla presenza pubblicitaria: qualsiasi cosa è utilizzata come supporto per outdoor media spesso invadenti e straccioni.

L’eccesso di offerta penalizza tanto il paesaggio urbano quanto l’efficacia dell’azione pubblicitaria. EXTERNA, concessionaria di pubblicità esterna indipendente nata nel 2000, ama Milano e tutte le altre città nelle quali opera, e qualifica il suo outdoor media kit come essenziale per le caratteristiche premium incorporate da ciascuno dei mezzi che lo compongono. E’ un kit costruito per garantire non solo visibilità tangibile e lustro alla campagna pubblicitaria, ma anche attenzione per il contesto, attraverso il concetto dell’arredo : come nel caso del rivestimento di ponteggi, della copertura di pareti cieche (spesso con contestuale riqualificazione edile), o della creazione di veri e propri oggetti di arredo urbano.

Nell’epoca di outlet, centri commerciali e megastores, EXTERNA ha scelto di organizzarsi sul modello della boutique : il servizio che offriamo è basato sulle persone, sulla conoscenza del mestiere, sulla cura nella scelta delle locations da proporre al mercato e sulla sostenibilità economica delle acquisizioni. Fattori, questi, che si traducono sempre in affidabilità e valore per  gli inserzionisti pubblicitari, la proprietà edilizia e la Pubblica Amministrazione.

 

MEGA BILLBOARDS

The scaffolding’s advertisement-cladding is used to finance the maintenance of houses or monuments: an exceptional opportunity to get visibility: in fact, only the extra-ordinary gets people’s attention in an urban landscape overcrowded by a plethora of messages. Extra-size in the locations chosen by EXTERNA, outstanding by definition, ensures prominence of the image displayed (and contributes to urban decoration by covering an ugly element such as a scaffold).

LARGE FORMATS
Our advertising installations are large, high-quality, permanently lit or illuminated and, above all central. Our Firm has assembled in Milan a circuit in which each installation has an average size close to 70 square meters and that tends to be  more central than that of other similar offers. The same criteria have been used for our selection of systems in other cities or tourist resorts where we are present: Como, Genoa, Milano Marittima, Padua, etc..

 

LEDWALL
Digital technology applied to Outdoor Media has many advantages: image quality, speed of “airing”, savings in production costs, the possibility – within the campaign period – to convey multiple images simultaneously or to change the image several times without cost, as well as the ability to show movies and not only static images where the positioning of the system allows it in relation to municipal regulations. All EXTERNA smart ledwalls maximize these advantages, as they are located in “significant” positions in terms of visibility, centrality, quality and quantity of the contacts developed.
URBAN DÉCOR
EXTERNA offers a circuit of urban décor in Milan, consisting of a bench with seats on both sides that supports a double-sided image printed on PVC with digital technique: it is possible to expose two different subjects on the front and back for each bench. This type of advertising at human height is ideal for tactical communication and to support retail, also because the circuit is properly placed in the city-centre and other “living” areas.
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